Friday 23 July 2010

2 sprak

 
Vi har sedan Elsa foddes pratat bade svenska och engelska med henne. Visst blir det mycket engelska med vanner och i vardagslivet, men jag forsoker verkligen att prata svenska nar det bara ar jag och Elsa hemma. Dessutom fick hon ju en megados med svenska nu nar vi var hemma i Sverige i tva veckor. Idag insag jag dock for forsta gangen att hon forstar olika ord pa svenska och engelska har samma mening. Elsa och jag var ute i tradgarden och sa till Elsa - "kom sa gar vi och byter bloja" - hon satte sig ner och pekade och drog i sin bloja. Jag var imponerad att hon forstod orden "byta bloja" sa lite senare berattade jag historien for Angus (pa engelska!) och Elsa satte sig ner och drog och pekade pa blojan igen. Clever girl (med danskt uttal)!
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment