Sunday 17 April 2011

Ny bok


Elsa fick en ny bok av min doktorand-handledares-fru i fredags. Detta forvanar inte mig, eftersom det ar nog bok nummer fem som hon kopt. Dessutom ar bockerna aldrig sadana som jag hade valt men ar definitivt mycket uppskattade av Elsa. Den senaste ar Hush Little Baby av Sylvia Long. Vi har nog igenomsnitt last boken fem ganger om dagen sen i fredags. Elsa vill helst bara lasa just den boken. Och nar man precis last klart far man en "Gen" (=igen). Forsoker man lasa en annan bok, lyssnar hon i tva sekunder och plockar sen upp Hush boken och lagger ovanpa och sager "Lasa".... Jag borjar trottna sa smatt, men det gor inte Elsa.

4 comments:

  1. Åh, så fint!
    Har du förberett dig för vår Royal fika den 29:e? Jag måste nog fundera på olika marmelad till sconesen...

    ReplyDelete
  2. Elsa tar med sin tiara. Jag kan fixa servetter! Langtar.

    ReplyDelete
  3. Är det verkligen du Angus som säger detta? Verkligen?

    ReplyDelete
  4. nja, sa bra ar inte svenskan...

    ReplyDelete