Sunday 27 May 2012

"Man lar sig inte" eller "man lar sa lange man lever"

Varmt, varmt, varmt! Vi har antligen fatt lite sommar och sol. Men det blir en shock for systemet. Elsa och jag sover bort de varmaste timmarna och har sen softat mycket i skuggan.
Eftersom vi knappt rort pa oss idag sa tankte jag att en kvallspromenad skulle vara trevligt. Det slutade dock med tarar fran oss bada.

Jag tror visserligen att nar jag kanner "att man inte lar sig" hoppas jag att Elsa kanner att "man lar sa lange man lever". Man forsoker ge dem lite smak pa att inse att konsekvenserna av vissa val - men ibland vet ju mamma bast. En fin balansgang i ett hem med viljestarka personligheter. Jag tror talamod ar nyckelordet...

Imorgon ar det ny vecka och A jobbar inte en 36 timmars helg. Det blir nog lattare.


No comments:

Post a Comment