Tuesday 6 November 2012

Lunch låda


Denna veckan ska Elsa vara pa sitt dagis (Poppet) tva dagar i veckan - och imorgon ar det forsta HELA dagen. Jag ar inte ett dugg orolig for Elsa men jag bavar att behova gora en lunch lada varje onsdag till en trearing. Jag hade garna sett att de lagat och serverat mat pa dagiset (sa att jag slipper), men sa ar det inte utan alla ska ha med sig sin egen lada. Eftersom det ar forsta veckan, ska jag nog packa med favoritmaten - bulle med creamcheese och gurka, broccoli och frukt. Vi far val se vad som med kommer hem igen...

Jag har redan formulerat lite matregler:
1) Absolut aldrig chips i matladan (helt acceptabelt beteende i detta landet, men inte hos mig)
2) Inga tramsiga produkter som ar halften sa stora som normalprodukten men kostar dubbelt sa mycket bara for att dar ar tecknade figurer pa forpackningen

To be continued....


2 comments:

  1. Jag gillar allt!
    Utom en sak: du har särskrivit "lunchlåda" två gånger. Dock inte "matlådan", "creamcheese" (som man kanske skulle kunna tänka sig ska vara särskrivet?) och "matregler". Bra!

    ReplyDelete
  2. Men ar dar nagra satsradningar?

    ReplyDelete