Tuesday 8 November 2011

Nu borjar det...



Det borjade igar. Nu ar tiden har som jag har vantat pa. Efter att vi vaknat igar, sa tog vi av oss pyjamasen och skulle kla pa oss. Jag tog fram ett par grona trosor ur Elsas garderob och Elsa utbrister (med lite panik i rosten) "Inte dem! Rosa trosor!". Jag bestamde mig for att inte gora en stor deal av situationen och tog fram ett par andra trosor (med rosa fjarilar). Vi kom sen ner fran sovrummet och skulle satta oss och ata frukost. Elsa kommer utspringandes i koket och sager "Jag vill ha rosa hakklapp. Den rosa bibben, mamma." Jag visste att rosa-forbudet inte skulle halla, och det till sist skulle ske, men hade ju hoppats pa att det kanske kunde ta ett ar till, eller tva eller tre....

Men OK - jag ska ta fargen vid hornen. Valkommen rosa! Valkommen till vart hem (och formodligen resten av vart liv)!

No comments:

Post a Comment