Sunday 13 November 2011

Sol, hastar och vantar




Det ar otroligt. Vi har femton grader varmt och sol. Dar ar jordgubbar i tradgarden, och tomatplantorna blommar igen - kan det bli fler tomater?!

Jag och Elsa tog chansen och cyklade ut pa en cykeltur i Richmond Park. Med bara fleece (och buff!). Vi skulle titta pa haster. En "elva, tolv stycken kanske. Eller tjugo." Elsa insag att tjugo hastar var mycket begart, men sa kom hon pa att Elsa var ocksa en hast "en bla hast" och mamma var ocksa en hast "en rod hast". Med lite fantasi gar allt!

Trots det fina vadret jobbar jag ocksa pa vantarna. Efter Elsas tva forsta ar, da vi ofta haft vant-vagran nar det varit som kallast, sa hoppas jag pa battring detta aret. Elsa har sjalv varit med och valt vantar - rosa, med en rosett och glitter. Med lite tricks och mycket high-five sa kommer dem pa till sist!

Jag hoppas faktiskt att de behovs anvandas pa allvar. Visst ar det harligt med varm sol (vi at lunch i tradgarden i t-shirt) men nu langtar jag till lite frost och kyla.

No comments:

Post a Comment