Tuesday 6 October 2009

Regn, regn, regn

Det har inte regnat i Kingston pa nastan fyra veckor - men idag sa fullstandigt vraker det ner. Men trots vadret bestamde jag och Elsa mig for att ge oss ut pa morgonpromenad. Det ar ett ganska bra satt att fa Elsa att somna och att jag att fa en timme (eller tva att fixa) nar man kommer hem. Normalt satt ar det ganska gnalligt (las skrikigt) innan vi kommer ivag. Elsa gillar inte riktigt att ligga i vagnen med mossa pa nar det inte hander nagonting. Men idag nar det tog mig nastan 10min att fa pa regnskyddet (for forsta gangen) sa hade vi inget gnall. Forst hade vi fem minuter av intensiv observering - sen somnade hon. Jag var ganska sugen pa att bara lata vagnen sta i vardagsrummet med regnskyddet pa och laga en kopp te och satta mig i soffan.... Men det gjorde jag inte jag lovar, utan pa med regnjacka och GoreTex skor och sen stack vi ut.

1 comment:

  1. oooh ett så magiskt regnskydd skulle jag vilja ha. fast jag skulle inte stuckit ut. gillade det andra alternativet.

    ReplyDelete