Saturday 17 October 2009

Utomhusamning

 

Efter att ha haft det ganska struligt med vanster brostet (spruckna brostvartor, mjolkstockning, mastis, brostbold och nu till sist en svampinfektion) sa gar vi nu antligen mot ljusare tider. Vet inte riktigt vad mer man kan ha for fel pa ett brost - sa vi hoppas att vi prickat av alla mojligheter! I och med att vi nu mar battre i brostregionen sa har vi till och med vagat oss pa lite utomhusamning. Det har blivit amning bade i Richmond och ett par ganger i Kew och det har gatt bra. Visserligen haller det pa att bli kallare sa det blir mycket filtar och klader att halla reda pa men det gar. Jag har dessutom varit uber-duktig och sytt en amningskudde (en sa'n dar halvmane formad kudde). De kostar £25 i affaren och jag vagrade betala det. Sa jag tog en gammal kudde vi hade och sydde till ett kuddfordral fran ett gammalt lakan (med volang vill jag tillagga) och det blev jattebra. Elsa tycker den ar skon iallafall. Det betyder ocksa att jag inte behover halla upp Elsa sa mycket - och eftersom hon bara blir tyngre och tyngre ar det ratt skont for mina armmuskler. Fast det ar klart, det ar ju ganska bra toning med amningen annars...
Posted by Picasa

2 comments:

  1. Har du sytt din egen amningskudde?? Med volang på också??? Trots noll sömn o bröstsmärtor? Übermensch!

    ReplyDelete
  2. Ja, men vi har inte lyckats gora mycket annat. Forutom krak, bajs och kiss. Langtar efter en semla med dig och Oskar.

    ReplyDelete